2015. november 14., szombat

Állatkísérlet-mentes életmód

Nem asztrológia amiről most írni fogok. Mivel ez a blog a világlátásomról és környezettudatosságomról is szól, így most engedélyezek magamnak egy kis eltérést az asztrológiától. Nem vagyok beauty-blogger, de ez a téma pont annak a határán mozog. 



Remélem ezt a blogbejegyzést is sokan olvasni fogjátok. Külön kérésem, hogy aki úgy érzi, annál kerüljön megosztásra, posztolásra. Ha az egész blogomból csak ennyi ragad meg bennetek, már megéri írni. 

Visszakanyarodva a témánkhoz, körülbelül egy éve kezdtem olvasgatni az állatkísérletekről és gyártókról. Mivel nagy állatvédő és állatimádó vagyok, így elkezdtem keresgélni a világcégekről, hogy kik azok akik tesztelnek és kik nem. Mivel nagyon sok honlap és beuty-blogger foglalkozik a témával, így inkább  linkelni fogok Nektek oldalakat, amik hasznosak a témában.

Szóval utána olvastam, majd alaposan minden nagyobb gyártót lenyomoztam. Ott tartok jelenleg, hogy se a sminkeléshez, se a testápoláshoz, se a ruhák mosásához nem használok állatkísérletes gyártók termékeit. Márpedig a legtöbb nagy világcég kísérletezik, mert megtehetik és mert úgyis megfizeted a termékeit. Viszont minél kevesebben vesszük le a polcokról ezen gyártók termékeit, annál biztosabb az, hogy egy napon nekik is abba kell hagyni a kísérletezéseket, ha nem akarnak rengeteg bevételtől és potenciális vásárlók millióitól elesni. 

Az állatkísérletek kiterjednek a rágcsálókon át a majmokig, kutyákon is tesztelnek, sőt macskákról is olvastam. Ha elképzelem, hogy amit magamra kenek testápolót, az előtte egy kis tengerimalac fájdalmát okozta, sírnom kell. Ennyit nekem nem ér meg a szépség, nőiesség, igényesség. Így más megoldás után néztem több havi nyomozás után. Mivel szeretek szépítkezni, mint minden nő és a külsőt is fontosnak tartom, hogy letükrözze ami belül van, így találtam is rá megoldást. 

A nagy drogériák saját márkás termékeit biztosan nem tesztelik állatokon, ezért a Dm és Rossmann márkáit kezdtem el használni. Több szempontból nagyon jól jártam: egyrészt nincs reklámköltség, így több száz forintokat spórolok meg a havi bevásárlásoknál. Másrészt két legyet ütöttem egy csapásra és váltottam baba ápolási termékekre is, amikben nincs parabén, ásványi anyag, rakat parfüm, kőolaj származék, alkohol.

Sorolom, hogy mik azok, amiket szerintem érdemes kipróbálnotok. Rossmanntól a  Babydream és Isana márka bármely terméke kiváló, áruk is tökéletes. Mosáshoz a Domol márkája. Smink termékek közül Catrice és Essence márka. Arcápoláshoz a  Rival de Loop termékek. Amennyiben Dm pártiak vagytok: Balea és Babylove termékcsalád összes terméke állatkísérlet-mentes. Árban is nagyon kedvezőek és kímélik a bőrt. Egyébként pedig a német, holland termékek általában minőségiek. Ha parfüm után nyomoztok, azt már kiderítettem, hogy a Nina Ricci sem tesztel. 




Felsorolás szinten akik KÍSÉRLETEZNEK: Henkel, Unilever, L'oreal, Garnier, Nivea, Swarzkopf és még sorolhatnám.
Mivel ez nem egy beauty blog, így linkelem nektek a további hasznos oldalakat. Minden termék lecserélhető, kiváltható, csak akarni kell.

Termékkereső és nagyon hasznos oldal a témában, én mindent itt ellenőrzök:

http://www.allatkiserletmentes.hu/termekkereso/

Egyik beauty-bőrszakértő blogger (Tindigo) cikke a Rossmann márkáiról és egyéb hasznos dolgokról:

http://www.szepsegreceptek.hu/kozmetikumok/allatkiserletek/rossmann-allatkiserletek-animal-testing-policy/

Utolsó gondolatként annyit, hogy amióta lecseréltem a termékeket, azóta a bőröm is sokkal szebb lett, mert jobban megvizsgálom az összetevőket. Közben a lelkem is mosolyog, hogy egy ilyen aprósággal  hozzátehetek a jó ügyekhez.

Ha már asztrológiai blogot olvastok, akkor elmondható, hogy ez a bejegyzés a Rák Napom és Halak Marsom érzelmi támogatásával jöhetett létre. :)

Ha ilyesmi témakörben még olvasnátok bejegyzést, jelezzétek nyugodtan.


szerző: Villányi Andrea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése