2015. november 7., szombat

Terápiás lehetőségek az elemzés után I. - Kineziológia

A „hivatalos” leírások szerint a kineziológia pedagógiai és pszichológiai elemeket is tartalmazó készség-, képesség-, és személyiségfejlesztő, prevenciós jellegű holisztikus módszer (vagyis szervezetünk egészét veszi figyelembe). Hatékonyan befolyásolja a testünk energiaáramlását, az érzelmi stresszek feloldásával energetikai egyensúlyt hoz létre testünkben, s aktivizálja annak öngyógyítását. A módszer megalkotója az 1960-as években egy dr. George Goodheart nevű csontkovács volt.



A terápia a következő területeken ígér javulást nekünk: testi-lelki egészségünk és egyensúlyunk létrehozásában és fenntartásában. Vitalitásunk és energiaszintünk növelésében. Az önbizalmunk és az önértékelésünk pozitív megerősítésében. Kreativitásunk és képességeink kibontakoztatásában. A céljaink elérését akadályozó belső akadályok felszámolásában és a stresszek és félelmek kezelésében. A kommunikációnk és az önkifejezésünk útjában álló gátak feloldásában. Családi traumák, gyerekkori hozott blokkok oldása esetén is javasolható. Tanulási nehézségeink lekűzdésében, rossz szokások elengedésében is alkalmazható.

Kezelés során izomteszteléssel dolgozik. A szakember kérdéseket tesz fel nekünk egy meghatározott rendszer szerint, miközben enyhe nyomást gyakorol kinyújtott karunkra. Az izomtesztelés lehetővé teszi, hogy fényt derítsen az adott probléma tudatalatti szinten fekvő, valódi okára és a kialakult blokkunk jellegére, továbbá, hogy egyénre szabottan azonosítani tudja a szükséges beavatkozásokat számunkra.
Az energia-egyensúly helyreállítására a kineziológus több száz korrekció közül választ az izomtesztelés segítségével. Ezek a korrekciók kiemelkedő hatékonysággal bírnak és sokszor gyors változásokat okoznak, ugyanakkor mégis gyengédek és fájdalommentesek számunkra.

Saját tapasztalatom az, hogy hatékony módszer, de nyitottnak kell lenni. Öt éve én magam is jártam jó pár alkalommal kineziológusnál egy akkori nagy lelki problémám miatt, amiben úgy éreztem egyedül már nem boldogulok és betemet az egész.



Első alkalommal nem sokat éreztem, de jó pár alkalom után, valamint az otthon szorgalmasan végzett gyakorlatok által már igen. Illetve adott nekem Bach virágcseppeket is, amiket szorgalmasan kortyolgatnom kellett.

Én azt mondom, merjünk segítséget kérni, az sosem a gyengeség, hanem az erősségünk jele! Sokáig én is azt hittem, akkor vagyok erős, ha nem mutatom, hogy valamiben elakadtam. Mindenkinek lehet olyan élethelyzete, hogy támogatásra szorul.


Nektek mi a tapasztalatotok a kineziológiával?

írta: Villányi Andrea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése